about image

Iskolánk története

Az iskola Szigetszentmiklós-Gyártelepen talál-ható, a Csepel Autógyár szomszédságában.

1950. óta tanulnak itt a különböző ipari szakmákat a tanulók. Kezdetben az 1949-ben induló Csepel Autógyár, majd a környék vállalatai részére képeztek autószerelő, karosszérialakatos, géplakatos, esztergályos, repülőgép- szerelő, repülőgépműszerész és autóvillamos-sági szerelő szakmunkásokat.

Az elméleti oktatás az iskolában folyt, a gyakorlati képzést pedig az intézet tanműhelyében, a Csepel Autógyár-ban, a Pestvidéki Gépgyárban, a MALÉV-nél sajátították el a diákok.

A tanulók akkor is, mint napjainkban, a környező városokból, a Csepel sziget valamennyi településéről, Budapest déli kerületeiből és Pest megye déli részéről járnak hozzánk.

Egyre újabb koncepciók jelennek meg az iskolarendszer-ben, mind magasabb szintű elvárásoknak kell megfelelni. Az orosz idegen nyelvű oktatás megszűnése után angol és német nyelvtanítás került előtérbe.

...

0

Tanár

0

Szakma

0

Tanuló

0

Vizsgázó
teacher

Csonka János

1852. január 22-én született Szegeden, édesapja Csonka Vince, édesanyja Dobó Ilona. Iskoláit szülővárosában végezte. Külföldi tanulmányútjai után hazatérve, mindvégig a Budapesti Műszaki Egyetemen dolgozott, mint műhelyvezető. Ő volt a porlasztó egyik feltalálója, valamint a magyar motor- és gépjárműgyártás megindítója.

Találmányok hosszú sora jelezte még az oktatás mellett végzett tevékenységét. Tervezett és készített papír- és szövetszakítógépet, számos műszert és mérőberendezést, amiket határainkon túl is használtak. Kedvelt területe volt a motorszerkesztés mellett a gépjárműtervezés. A Magyar Posta számára készített motoros triciklit, majd csomagszállító gépkocsi-alvázat, amely mint postaautó 1905. május 31-én indult sikeres próbaútjára. Innen számítjuk a magyar autógyártás kezdetét. De ő tervezte és készítette az első hazai kompresszoros motort, tűzoltó-, csónak-, bányamozdony- és sínautómotort, személygépkocsit és autóbuszt. Ő alkalmazta először a motorgyártásban az alumíniumot, a vezérelt szívószelepet, a nagyfeszültségű mágnesgyújtást.

Csonka János számos szabadalomnak volt társszerzője. (pl.: Bánki-Csonka féle újítás gázgépeknél, Újítás gáz és petróleummotorokon 1888, Gáz illetve petróleum kalapács 1889, Karburátor 1893. február 11. Ezen kívül saját találmányokat dolgozott ki a hazai automobilizmus területén.